ח"כ אייכלר פותח הכל: "בלי בעלזא גפני לא היה נכנס לכנסת" • האזינו

    דוד לזר 3 Comment on ח"כ אייכלר פותח הכל: "בלי בעלזא גפני לא היה נכנס לכנסת" • האזינו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי שאמש (רביעי) באישון לילה הוא רשם הצלחה גדולה לאחר שנבחר ברוב מפתיע של 97 קולות – לחבר הוועדה למינוי דיינים – הערב ח"כ ישראל אייכלר התייחס ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' לשבועות האחרונים שעברו עליו מול סיעת הליכוד ומול חברי סיעתו ב'יהדות התורה'.

    על ההישג הגדול אמר אייכלר כי "זה בא ללמד אותנו בערב תשעה באב – שיש מצבים שיהודים יכולים להתאחד גם אם הם לא מסכימים, וכדוגמתה מטרה הנעלה של בתי הדין הרבניים שזקוקים ולהוספת דיינים שישרתו את הציבור ויקדשו שם שמים".

    אייכלר הכחיש כי הוא וחבריו הצביעו למועמדת האופוזיציה רויטל סויד – כנגד דעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "מה שיפה זה שאמרתי לחברי שאנחנו לא נפר שום הפרה קואליציונית וביררתי עם חברי יהדות התורה שכולם הצביעו למועמד הקואליציה, האופוזיציה לא העמידה מישהו נגדי אלא הם בחרו בי", לדבריו של אייכלר, "לא הייתי בשום דיל, הדיל היחיד שהיה הוא רק מה שהיה עם הקואליציה וליברמן".

    "קיבלתי 97 קולות, כל קול שקיבלתי היה הפתעה נעימה מאוד. 13 הגיעו מהמפלגה המאוחדת הערבית, היו בשבילנו אפילו במרצ וביש עתיד, גם שם היו אנשים שחשבו שצריך להצביע לי, ויש כאן מסר של קידוש ה' – כי הם ראו מישהו שמביא את דבר ה' בלי לשנות בקוצו של יו"ד – אז גם הם מכבדים אותו".

    "אביגדור ליברמן רצה את אילטוב בוועדה למינוי שופטים, וכך היה כי מילה זו מילה, היה לנו קשה מאוד עם אליטוב הוא מייצג מפלגה רוסית שהתייצבה נגד כל דבר שהוא נגד הציבור החרדי אבל אמרתי שמילה זו מילה".

    כמו"כ התייחס ח"כ אייכלר לקולות שנשמעו נגדו בימים האחרונים, שכביכול אמרו כי אין לו את היכולת ואת הכוח להביא לבחירתו לוועדה למינוי דיינים: "שמעתי את הדברים ואמרתי לעצמי אולי הם צודקים, "הֲגַם שָׁאוּל בַּנְּבִיאִים?!", מאיפה בכלל מכירים את ישראל אייכלר, אבל הנה,  באו 97 אנשים שאמרו שהם כן מכירים ואפילו מוכרים את אייכלר. ואם הם יכולים להתאחד אז גם החרדים יכולים להתאחד".

    אייכלר התייחס למחלוקת החריפה שהתקיימה השבוע בראש כל חוצות בינו לבין יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מ'דגל התורה' ואמר כי "הטונים לא הגיעו מאנשי הציבור. אם הציבור רוצה לדעת – אסביר, ביהדות התורה, כל אחד בוחר לפי מקומו ברשימה – בוחר את התפקידים שהוא מעוניין בהם והאחרון שזה אני – מקבל את מה שנשאר".

    "לי נשאר שני חצאים של תפקידים. החברים לקחו את הכל והשאירו לי את זה, אני בכלל רציתי את הועדה לפניות הציבור וניהלתי מו"מ הליכוד והיה ברור לכולם שאנחנו לא מוותרים על הועדה למינוי דיינים".

    אייכלר נשאל, מטעם איזה סיעה הוא, האם הוא משייך את עצמו ל'דגל התורה' או ל'אגודת ישראל': היסטורית זה נכון שבעלזא הקימה את 'דגל התורה', בלי בעלזא גפני יודע שהוא לא היה נכנס לכנסת, הרב שך מינה אותי למזכיר ההנהלה הארצית של 'דגל התורה' בנוכחות ועדת הרבנים בחדרו ובשולחנו הטהור שם הוא למד תורה ואין בית דין אחר יכול לבוא ולהתירו אלא אם כן גדול הוא ממנו ממנין ובמשקל, תיאורטית אני שייך לדגל התורה, אבל תכלס אני נציג של 'יהדות התורה".

    "הרבי מבעלזא מסר את נפשו שלא יהיה הבדל בין חסידים לליטאים, אסור שבעניני ציבור יהיה הבדל בין ספרדי אשכנזי וחרדי, דירה ומוסדות כולם צריכים וכולם צריכים לפעול למען כולם. גם גפני וליצמן ידאגו למעון חסיד בעלזא, ליצמן במשרד הבריאות עובד בשביל כולם".

    בסוף דבריו, התייחס ח"כ אייכלר לימי בין המצרים והסביר איך אפשר לאהוב כל יהודי למרות המצב הרוחני החמור של עם ישראל שאינו דתי.

    האזינו לראיון המלא:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      לא מסכים הרי ברור לכולם שבלי הליטאים אין להם יותר משבעים אלף קול

    2. 2

      אייכלר שוכח שעד תשמ"ט גם בעלז לא קיבלה שום ייצוג אז בזכות דגל התורה אייכלר בכנסת

    3. 1

      זה נכון, כיון שגפני עלה על 200 קולות.
      אבל האם בגלל שהאשכנזים הקימו את ש"ס הם לעולם חייבים לתת להם הכל ?
      גם כאן בעלז עזרה להקים את דגל התורה ומגיע להם הכרת הטוב, אבל זה לא אומר שלעולם הם חייבים להם.